اروپا برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا تلاش می‌کند/ باید تعهدات برجامی‌مان را به صفر برسانیم
اروپا برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا تلاش می‌کند/ باید تعهدات برجامی‌مان را به صفر برسانیم
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می‌گوید اروپا به درخواست آمریکا در برجام مانده تا خواسته‌های ترامپ را از ایران مطالبه کند.

احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شمس با اشاره به کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران بعد از عدم حصول اندک فواید آن، اظهار داشت: باید بپذیریم که اروپایی‌ها انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با ما تحت عنوان توافق برجام ندارند و از ابتدا این را در عدم انجام تعهدات‌شان نشان داده‌اند.

وی افزود: اروپایی‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن آماده‌سازی مقدمات مذاکره مستقیم ایران و آمریکاست و برای آنکه جمهوری اسلامی بتواند پاسخ در خور شأنی به این وقت‌کشی اروپایی‌ها دهد، باید هرچه سریع‌تر تعهدات خود را به صفر رسانده و مراحل جدیدی از توسعه انرژی هسته‌ای را آغاز کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه اروپایی‌ها به درخواست آمریکا در برجام مانده‌اند تا در قبال عدم ارائه امتیاز به ایران، امتیازات اخذ شده از ما را حفظ کنند، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیرشان بعد از خروج آمریکا از برجام صریحاً گفتند چشم امیدی به اروپایی‌ها ندارند و بروز چنین اوضاعی را پیش‌بینی می‌کردند اما متاسفانه برخی مسئولان کم‌توجهی نمودند.

وی تاکید داشت: وقتی اروپایی‌ها برای انجام تعهداتشان در برجام هیچ تلاشی نمی‌کنند و صرفاً پیگیر اهداف و خواسته‌های دولتمردان آمریکایی در این توافق هستند، ضرورتی ندارد ما مقید به تعهداتمان در برجام باشیمو

انتهای پیام/