ارائه یارانه  کتاب در راستای توسعه سبد فرهنگی شهروندان
ارائه یارانه  کتاب در راستای توسعه سبد فرهنگی شهروندان
شهردار تبریز از ارائه یارانه به خریداران و علاقمندان به کتاب در راستای توسعه سبد فرهنگی شهروندان خبر داد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جایزه کتاب سال تبریز اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ بحث تخصیص سوبسید به خریداران کتاب است که با سقف و زمان مشخص به آنان ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: شهرداری تبریز به منظور دسترسی ارزان شهروندان به کتاب سوبسیدی به ناشران پرداخت خواهد  کرد که باعث می‌شود توان خرید مردم در حوزه کتاب بالا رفته و فرهنگ کتاب و  کتابخوانی بیشتر و بهتر در جامعه  گسترش یابد.

شهردار تبریز با اشار به جشنواره جایزه کتاب سال تبریز اعلام داشت: تلاش ما شناسایی و معرفی مؤلفین سراسر کشور و حمایت از تلاش این عزیزان و توجه به مقوله کتاب است.

او افزود: تأثیر کتاب در حوزه فرهنگ شهروندی و ارتقاء  فرهنگ جامعه امری آشکار است که باید پرداخت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

ایرج شهین‌باهر، با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی اخیرا چندین برنامه مختلف به صورت مجازی و به علت محدودتیهای کرونایی در دست اجرا دارد که  مخاطب خوبی پیدا کرداه‌ند و این برنامه نیز یکی از آنها است که می تواند در حوزه کتابخوانی تأثیر داشته و هم به ناشران و مؤلفان کتاب انگیزه ببخشد.

او اضافه کرد:  هر چه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ بیشتر باشد، به همان اندازه هزینه‌های دیگر بخش‌های خدماتی کاهش می‌یابد.

  • منبع خبر : شهریار