ادبیات عاشورایی آذربایجان فرصت ایده‌آل برای ترویج معنویت است
ادبیات عاشورایی آذربایجان فرصت ایده‌آل برای ترویج معنویت است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: غنای ادبیات عاشورایی آذربایجان فرصتی بی‌نظیر برای توسعه و ترویج معنویت در جامعه است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره شعر عاشورایی با تاکید بر اینکه معنویت افزایی و ترویج اخلاق اسلامی و تبیین اهداف عاشورا باید محور همه مضامین نوشته شده و خوانده شده در هیات های حسینی باشد، تلاش برای ترویج معنویت در جامعه را از وظایف مهم فعالان مذهبی دانست.

وی فرصت های بی نظیر در حوزه ادبیات و شعر عاشورایی منطقه آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای غنابخشی به اشعار آیینی در کنار بهره مندی از تجارب پیشکسوتان، باید از ذوق و استعداد جوانان بیشتر استفاده کرد.

آل هاشم اظهار داشت: زمینه برای رشد جوانان در حوزه شعر و ادبیات محرم و اهل بیت (ع) بسیار زیاد است و تاسیس دبیرخانه دایمی برای کنگره شعر عاشورایی می تواند بسیار موثر و ارزشمند باشد.

وی با تاکید بر ترویج اشعار حماسی برای انتقال آموزه های دینی و مذهبی به خصوص ابعاد مختلف قیام عاشورا، گفت: مضمون اشعار نوشته شده در این خصوص باید بر تقویت وحدت فِرق مختلف اسلامی تاکید و تصریح داشته باشد.

آل هاشم با بیان اینکه ریتم و محتوای برخی اشعاری که توسط عده ای معدود از مداحان خوانده می شود به هیچ عنوان در شان ائمه معصومین (ع) نیست، یادآوری کرد: معنویت افزایی و ترویج اخلاق اسلامی و تبیین اهداف عاشورا باید محور همه مضامین نوشته شده و خوانده شده در هیات های مذهبی و حسینی باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شعر عاشورایی در تبریز برکات و آثار بسیار فراوانی می تواند داشته باشد، افزود: بروز و ظهور شعرای جوان، گسترش و نشر اشعار آیینی پرمحتوا و تغییر خط مشی مداحان در بیان آموزه های محرم و تبیین این فرهنگ از برکات ارزشمند این کنگره است.

  • منبع خبر : ایرنا