احداث مسکن ارزان و مقام سیاست ماست/ بلند مرتبه‌سازی بی‌هدف نمی‌کنیم
احداث مسکن ارزان و مقام سیاست ماست/ بلند مرتبه‌سازی بی‌هدف نمی‌کنیم
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسکن مناسب و ارزان‌قیمت برای افراد فاقد مسکن از جمله سیاست‌های اصلی دولت است که با همکاری و مشارکت مجموعه‌هایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حال اجراست.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان و ۶۰۰ واحد مسکونی بنیاد برکت در تبریز، با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات چشمگیر این ستاد، ابراز کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در بخش احداث مسکن، حمایت از زلزله‌زدگان و کمک به دولت در بحران‌های مختلف انجام داده است که به نمایندگی از مردم فهیم استان، از تلاش‌های ارزشمند این مجموعه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت روزافزون احداث مسکن و وابستگی اقتصادی ده‌ها صنعت زیرمجموعه به این بخش، اظهار داشت: رونق ساخت‌وساز و احداث مسکن یکی از سیاست‌های جدی دولت است که با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: رونق بخش مسکن، اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت؛ اهمیت مسکن در زمان شیوع کرونا بیش از پیش ثابت شد و یکی از پیامدهای مثبت این بیماری، توجه مردم به خانه و استفاده از ظرفیت‌های داخل برای حل مشکلات بود.

وی با انتقاد از بلندمرتبه‌سازی‌های بی‌هدف و انتفاعی در برخی شهرها، متذکر شد: در سال‌های گذشته برخی از طرح‌های مسکن که در استان اجرا شده، متناسب با نیازهای مردم و جمعیت هدف و گرایش خانواده‌ها هم به آنها کمتر بوده است؛ بر این اساس احداث مسکن هدفمند، ارزان و مقاوم برای افراد فاقد مسکن، از جمله موضوعاتی است که با همکاری دولت و مجموعه‌هایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال انجام است.

رئیس هیأت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی حضرت امام(ره) نیز در این مراسم گفت: این ستاد در حوزه خدمات‌رسانی در سه محور اشتغال، محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی مناطق محروم کشور فعالیت می‌کند.

علی اکبر محرابیان افزود: ساخت مسکن، نیروی محرکه توسعه و اشتغال کشور است طوری که بیش از ۶۰ فعالیت صنعتی تحت تاثیر ساخت مسکن قرار دارد.

وی تاکید کرد: ارتقای تولید ارتباط بسیار زیادی با ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دارد بر این اساس ستاد اجرایی حضرت امام در کشور ۵۰ هزار واحد مسکن ارزان قیمت در کشور ایجاد می‌کند البته تاکنون ۴۰۰ پروژه در قالب مسکن برکت در کشور آغاز شده است.

محرابیان ادامه داد: بر این اساس برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی با بانک مسکن قرارداد منعقد شده و پیمانکارها نیز معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش، سهمیه آذربایجان شرقی از طرح برکت و مسکن‌های ساخت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است و از این تعداد ۱۸ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ هزار مسکن در شهر جدید سهند و پنج هزار واحد مسکن سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ١٠٠هزار نفر است.

انتهای پیام/