احداث بزرگ‌ترین دهکده ورزشی کشور در شهر جدید سهند
احداث بزرگ‌ترین دهکده ورزشی کشور در شهر جدید سهند
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان این‌که وعده‌هایی که برای افتتاح آزاد راه تبریز- سهند داده شده، به‌زودی عملیاتی می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین دهکده ورزشی کشور در شهر جدید سهند احداث خواهد شد.

عباس مصطفوی در مراسم افتتاح زمین تنیس شهر سهند و مسابقات تنیس آزاد جام امامت و ولایت شمالغرب کشور، اظهار کرد: عملیات ساخت آزاد راه تبریز- سهند که از آرزوهای دیرینه شهر سهند و مردم تبریز است، امروز به ورودی لاله رسیده و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته این آزاد راه بدون هیچ توقفی با سرعت در حال احداث بوده است، گفت: دو سال قبل بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر سهند متوقف شده بود که اکنون همان پروژه‌ها از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۳۰ درصد باقی‌مانده هم تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

وی گفت: به جرات می‌توان گفت که امروز در شهر سهند هیچ پروژه متوقف شده‌ای وجود نداشته و همانطور که قول داده بودیم «سهند را میهمانخانه تبریز» می‌کنیم امروز در حال مسیر تحقق آن قرار گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند از احداث بزرگ ترین دهکده ورزشی کشور در شهر سهند خبر داد و گفت: شهر سهند تنها از چند خانه و آپارتمان تشکیل نشده و رویکرد ما شهری با امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است؛ در این راستا قدم‌های بسیار مهمی برداشته شده و احداث مجموعه هشت بهشت و پارک‌های چند هکتاری گواهی بر این ادعا است.

وی با بیان این‌که زمین ورزشی تنیس که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت پنج منظوره بوده و همزمان پنج تیم می‌توانند در آن بازی کنند، افزود: احداث پارک ۶۰ هکتاری سهند نیز برنامه ریزی شده و در شهریور ماه کلنگ زنی آن شروع خواهد شد؛ چند پارک دیگر هم طی سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از انعقاد چند تفاهمنامه و پروژه‌های مشارکتی خبر داد و گفت: از سرمایه گذارانی که در این شهر سرمایه گذاری کنند، حمایت می‌کنیم و در این راستا سرمایه گذارانی که قبلا در این شهر سرمایه گذاری کرده و به دلایلی شهر را ترک کرده بودند را دعوت به همکاری کرده‌ایم.

مصطفوی افزود: تمامی این اقدامات در شرایط کرونایی و تحریم انجام شده و علی‌رغم مشکلات اعتباری، این پروژه‌ها را عملیاتی کرده و ثابت کرده‌ایم که کمبود اعتبار و یا تحریم مانع پیشرفت و توسعه نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب، گفت: شهر سهند عملا گام دوم انقلاب را پیاده کرده است.

زیرساخت‌های رشد و توسعه در شهر سهند فراهم شده است

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در این مراسم، رویکردهای این اداره‌کل را کیفیت بخشی به شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: امروز نگاه ما به شهرهای جدید، تخصصی‌تر شده و براین باوریم که شهر تنها از چند بلوک ساختمانی تشکیل نشده بلکه شهر را فرهنگسراها، زمین‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امکانات رفاهی تشکیل می‌دهد.

عبدالوهاب شهلی‌بر افزود: شهرها باید بتوانند زمینه اشتغال و سایر فعالیت‌ها را نیز ایجاد کنند؛ کیفیت شهرهای جدید نیز باید از شهرهای موجود بیشتر و منطبق بر استانداردها باشد که شهر سهند اکنون با این نگاه پیش می‌رود.

وی آذربایجان شرقی را از استان‌های افتخار آفرین کشور دانست و گفت: هرجا رشد و توسعه علمی و تجاری مطرح بوده آذربایجان علمدار و پیشرو توسعه و تحول بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به این که در شهر سهند اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، گفت: در شهر سهند زیرساخت‌های رشد و توسعه فراهم شده است.

وی، رونق فضای کسب و کار، تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد اشتغال و گردشگری را از اولویت‌های کاری و راهبردی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید دانست و گفت: شهر سهند به دلیل قابلیت‌های اقلیمی و زیرساخت‌های ایجاد شده در چند سال اخیر، در بحث گردشگری پیشتازی دارد، در حالی که این پیشتازی در سایر شهرهای جدید دیده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که می‌توان گفت شهر سهند الگوی شهرهای جدید کشور شده است، اظهار امیدواری کرد این رویکرد شهر سهند به سایر شهرهای جدید نیز تعمیم یابد.

شهلی‌بر از نظرسنجی شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: اگر مردم شهر سهند در این نظرسنجی شرکت کنند، این شهر رتبه برتری کسب خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح زمین تنیس شهر سهند نیز گفت: جای خرسندی است که بازی لوکس تنیس که معمولا بازی ویژه طبقات مرفه جامعه است در این شهر در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر سهند، مراسم افتتاح زمین تنیس شهر سهند و مسابقات تنیس آزاد جام امامت و ولایت شمالغرب کشور با حضور «شهلی بر» مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور، شهردار، فرماندار و اعضای شورای شهر برگزار شد.

 

انتهای پیام/