اجرای سه پروژه بزرگ عمرانی به ارزش ۳۰هزار میلیارد ریال
اجرای سه پروژه بزرگ عمرانی به ارزش ۳۰هزار میلیارد ریال
سه پروژه بزرگ عمران شهری با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی می‌شود.

به گزارش شمس، این پروژه ها شامل پروژه احداث و توسعه سلول ها و تصفیه خانه مرکز دفن بهداشتی زباله گاه مرکزی تبریز، پارک بزرگ تبریز و نیز بزرگراه ولایت است که به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

این پروژه‌ها که به همت شهرداری تبریز و از طریق قرارگاه سازندگی خاتم النبیا اجرا می‌شود، جزو مهمترین پروژه‌های عمرانی حال حاضر شهرداری تبریز است و خیز بلندی عمرانی مجموعه مدیریت شهری تبریز به شمار می‌آید.

پروژه توسعه مرکز دفن بهداشتی زباله گاه مرکزی تبریز

در عملیات اجرایی پروژه زباله گاه مرکزی شهرداری تبریز سلول‌های ۲ و ۳ مرکز دفن به طور کامل احداث شده و سلول‌های شماره ۴ و ۵ خاکبرداری می‌شوند. همچنین تصفیه خانه مرکز دفن زباله شهرداری تبریز نیز در این پروژه تکمیل می‌شود. از این پروژه می‌توان به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر یاد کرد.

قرارداد اجرایی این پروژه به ارزش ۲هزار میلیارد ریال به صورت EPCF (طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی) تنظیم و منعقد شده است.

پارک بزرگ تبریز، نگین غرب تبریز

پارک بزرگ تبریز در قسمت شمال غرب تبریز واقع شده و با ۶۰۰هکتار وسعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران و خاورمیانه از آن یاد می‌شود.

اعتلای جایگاه فرهنگی و تاریخی غرب تبریز، گسترش فضای سبز شهری، تلطیف وضعیت آب و هوایی محدوده صنعتی غرب تبریز، معرفی چهره‌ای زیبا و بانشاط از شهر با توجه به همجواری با مسیر فرودگاه بین‌المللی شهر و ایستگاه راه‌آهن، روان‌سازی ترافیک شهری، ارتقای سرانه فضای تفریحی و ایجاد فرصت‌های متنوع اشتغال از اهداف کلان این پروژه بزرگ است.

طبق اعلام شهرداری تبریز پروژه پارک بزرگ تبریز در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم آن شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است.

بزرگراه ولایت، مسیری جدید برای توسعه تبریز

عملیات عمرانی پروژه اتوبان ولایت و سازه های تکمیلی آن که شمال تبریز را به جنوب این شهر متصل می کند، به طول ۷کیلومتر و عرض ۴۵متر شامل ۴دستگاه تقاطع غیرهمسطح است.

هدف از اجرای این پروژه، اتصال بزرگراه پاسداران به جاده تبریز-اهر عنوان شده و در کنار آن، مسیر دسترسی آسانی به شهرک های تازه تاسیس رشدیه، باغمیشه، نصر، مصلی مرزداران، فجر به ویژه در مواقع بحران به شمار می آید.