اجرای حکم مش‌قربانعلی ماشین‌سازی تبریز/ مردی که با ۵ کلاس سواد ۴۴۶ میلیون دلار ارز گرفت!
اجرای حکم مش‌قربانعلی ماشین‌سازی تبریز/ مردی که با ۵ کلاس سواد ۴۴۶ میلیون دلار ارز گرفت!
قربانعلی فرخزاد، مفسد اقتصادی و اخلالگر نظام اقتصادی کشور از محل سود فروش ارزهای دولتی در بازار آزاد، کارخانه‌ی ماشین‌سازی تبریز را با تمام متعلقات آن در دوران مدیریت پوری‌حسینی بر سازمان خصوصی‌سازی کشور تصاحب کرد اما در دام افتاد.

به گزارش شمس،  علی القاصی دادستان تهران امروز گفت: اواخر سال ۹۷ بر اساس گزارش‌های موجود، پرونده‎هایی تشکیل شده و کسانی که ارز دولتی برای کالاهای اساسی گرفتند و در بازار آزاد فروختند، به حبس طویل المدت و استرداد کل مبلغ ارز دریافتی محکوم شدند که در مرحله اجرای حکم هستند و از جمله این افراد، قربانعلی فرخزاد خریدار ماشین سازی تبریز است که با فروش این ارزها اقدام به خریداری این مجموعه کرده بود.

مش قربانعلی فرخزاد زاده‌ی یکی از روستاهای اهر که به مدت ۴۰ سال در تهران سکونت داشت، با حمایت رئیس سازمان خصوصی سازی کشور مجموعه‌ی ماشین‌سازی تبریز را تصاحب و در همان ابتدای کار حقوق عقب افتاده کارکنان را پرداخت کرد.

او که شعار اشتغال‌زایی می‌داد سابقه‌ی روشنی برای اصحاب رسانه نداشت تا اینکه با انتشار فیلمی از فحاشی وی به زنوزی، مالک تراکتور حاشیه‌ساز شد و حرکات وی زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار گرفت.

دیری نگذشت که برخی از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اهلیت فرخزاد را زیر سوال بردند و گفتند او حتی حاضر نیست در مجمع نمایندگان استان جهت ارائه‌ی برنامه‌های خود حاضر شود اما با این حال جهانگیری معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی از قربانعلی فرخزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه حمایت کرد.

نهایتاً فرخزاد توسط سازمان اطلاعات سپاه به اتهام فروش ارزهای دولتی در بازار آزاد و اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد و در بررسی سوابق مشخص گردید قربانعلی که تنها ۵ کلاس سواد دارد از سال ۹۴ تا ۹۷ با همکاری دو تن دیگر توانسته است ۴۴۶ میلیون دلار ارز دولتی را به‌نام واردات اخذ و با فروش آن در بازار آزاد و کسب سود، ماشین‌سازی تبریز را تصحاب کند.

گزارش شمس می‌افزاید قربانعلی فرخزاد به عودت ارزهای دریافتی، جزای نقدی و ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/