اجرای بی سروصدای جیره بندی آب در مناطق کم برخوردار/ چرا آب بر مناطق حاشیه‌نشین بسته شده است؟
اجرای بی سروصدای جیره بندی آب در مناطق کم برخوردار/ چرا آب بر مناطق حاشیه‌نشین بسته شده است؟
برخی از مخاطبان شمس با ارسال پیام‌هایی از قطعی و افت فشار شدید آب در مناطق کم برخوردار تبریز انتقاد کرده‌اند.

به گزارش شمس، دو هفته‌ای از آغاز مشکلات تامین آب شرب در تبریز گذشته است و در حالیکه بسیاری از شهروندان از مناطق مختلف تبریز خبر از افت یا قطع آب می‌دادند این روزها شهروندان مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار تبریز از قطعی مکرر و افت فشار آب آشامیدنی گلایه‌مندند.

یکی از شهروندان ساکن منطقه ارم با ارسال پیامی به تحریریه شمس عنوان کرده کرده در طول روز تنها چند ساعت آب دارند و در باقی ساعات روز افت فشار آب چنان نمود پیدا می‌کند که برای پر کردن یک پارچ آب سه ساعت زمان لازم است!

شهروند دیگری نیز از منطقه کم‌برخوردار ملازینال با انتقاد از عملکرد مدیران آب و فاضلاب گفت:” جیره‌بندی آب مدت‌های زیادی است که در این منطقه آغاز شده و مربوط به دیروز و امروز نیست، در گذشته در ساعات پایان شب با افت فشار شدید آب مواجه بودیم اما این روزها در طول روز نیز آب نداریم و باید با باریکه‌ای از آب زندگی کنیم.”

وی ادامه داد:” اگر خود مسئولان یک روز آب نداشته باشند چه کار می‌کنند؟ چرا هر چیزی را اول از اینجا شروع می‌کنند و اگر آب بازهم کم آمد به سراغ مناطق دیگر می‌روند؟ مگر مصرف آب هر خانه در این منطقه چقدر بیشتر از دیگران است که با قطع آب ما مشکل حل می‌شود؟”

برخی از شهروندان مناطقی مانند عباسی، دوه‌چی و شمس تبریزی و روستاهایی مانند باغ معروف و آناخاتون در اطراف تبریز نیز با ارسال پیام‌هایی از افت فشار آب در طول روز گلایه کرده‌اند و خواستار چاره‌اندیشی جدی مسئولین شده‌اند. به نظر می‌رسد علی‌رغم تکذیب مدیران جیره‌بندی و قطع آب در مناطق کم برخوردار شهر که عمدتا صدایشان به گوش مدیران نمی‌رسد آغاز شده و باید دید تا چه زمان این وضعیت ادامه خواهد داشت.