آینده درخشان کشور در گرو توسعه متوازن دانش و فرهنگ است
آینده درخشان کشور در گرو توسعه متوازن دانش و فرهنگ است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه متوازن دانش و فرهنگ زمینه ساز آینده درخشان کشور است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی پنج شنبه در آئین افتتاح دبیرستان ماندگار آیت‌الله طالقانی تبریز که با حضور وزیر آموزش و پرورش همراه بود، گفت: این مرکز آموزشی از عناصر تاریخی و فرهنگی استان بوده و برای بسیاری از افراد یادگار روزگاران گذشته است که از دست‌اندرکاران بازسازی و احداث این بنای فاخر قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهر تبریز همواره مهد علم و فرهنگ بوده و وجود مجموعه‌ای چون ربع رشیدی در این شهر خود گویای این امر است؛ مجموعه‌ای که پذیرای دانشمندان بسیاری از سراسر جهان بوده است.

پورمحمدی مسیر توسعه کشور را در دست توسعه علمی آن دانسته و گفت: سکان دار این توسعه، آموزش و پرورش است که توجه به دو مقوله دانش و فرهنگ، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کند و اگر این دو مورد درست شود، آینده کشور نیز درست خواهد شد.

آموزش و فرهنگ جزو ایدئولوژی‌های مسلمانان است

استاندار آذربایجان شرقی، آموزش و فرهنگ را جزو ایدئولوژی‌های مسلمانان دانسته و گفت: برنامه پیامبر ما با خواندن آغاز شده و در مکتب ما علم آموزی فریضه است.

وی، فرهنگیان را انسان‌های باوقار و باگذشتی دانسته و گفت: جا معه فرهنگیان همواره در شرایط سخت فعالیت و تلاش کرده‌اند و انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان، اهتمام ویژه داشته باشد.

گفتنی است طرح نوسازی دبیرستان ماندگار طالقانی تبریز بر اساس همان نقشه قدیمی در مدت پنج سال در سه طبقه با اسکلت بتونی با زیربنای چهار هزار و ۹۸۹ متر مربع و ۸۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

این دبیرستان شامل ۲۱ کلاس درس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه‌های مختلف، کتابخانه و دو دستگاه آسانسور است.