آمادگی شهرداری تبریز برای برگزاری نمایشگاه فرش در شهرهای خواهرخوانده
آمادگی شهرداری تبریز برای برگزاری نمایشگاه فرش در شهرهای خواهرخوانده
شهین‌باهر گفت: شهرداری تبریز آماده است که نمایشگاه فرش تبریز را در شهرهای خواهرخوانده این شهر از جمله استانبول، قازان، باکو، قونیه، گنجه و... برگزار کند.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در اختتامیه نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران – تبریز با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مهم ترین موضوع در مورد فرش تبریز معرفی آن در داخل و خارج از کشور است و انعکاس رسانه ای نمایشگاه بین المللی فرش تبریز گامی مهم در این راستا بود و با برگزاری نمایشگاه در شهرهای خواهرخوانده روند معرفی فرش تبریز تداوم خواهد یافت.

وی افزود: تلاش ما این است که هفته فرهنگی تبریز را در هامبورگ برگزار کنیم که در این صورت، بسته معرفی فرش تبریز در آن شهر توزیع می شود.

شهردار تبریز فرش را یک کالای استراتژیک اقتصادی دانست و افزود: اعتقاد ما این است که بدون موفقیت در ایجاد اقتصاد پایدار شهری، نمی توانیم به توسعه پایدار دست یابیم.

وی بازار تبریز را یکی از بسترهای تجارت فرش عنوان کرد و گفت: سرای مظفریه بازار تبریز قلب تپنده تجارت فرش دراین بازار است که توجه به این ظرفیت و نگهداری از آن برای مدیریت شهری بسیار مهم و حساس است.

شهین‌باهر یادآور شد: علی رغم اینکه مدیریت واحد شهری هنوز تحققق نیافته است اما شهرداری تبریز خود را موظف می داند که از فرهنگ و هنر تبریز حمایت کند.