آل سعود کاری نکند که سلاح‌هایش غنیمت جنگی شود
آل سعود کاری نکند که سلاح‌هایش غنیمت جنگی شود
«اصغر عباسقلی‌زاده» گفت: رژیم آل سعود در حال خریداری تسلیحات گسترده است و این دقیقاً همان سیاستی است که بعثی‌ها در آن مقطع داشتند

به گزارش شمس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مراسم رونمایی از کتاب «پروانه‌های محله سرخاب» اظهار داشت: در جنگ تحمیلی روحیه ایثار و جهاد تجلی یافت و حال با مشاهده تصویر شهدا احساس غرور و افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: خانواده شهیدان «خانلی» از سال ۴۲ در بحران‌های قبل از انقلاب برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی تلاش کردند و پای آرمان‌های امام خمینی ایستادند.

این مسئول با بیان اینکه ما در چهره‌ پدر شهیدان خانلی متانت و شکست نفسی را می‌بینیم، خاطرنشان کرد: این پدر فرزندانی انقلابی تربیت کرد و مسیر شهادت را برای سه فرزند خود در جبهه‌ حق علیه باطل باز کرد.

عباسقلی‌زاده تاکید کرد: تمام هم و غم ما باید در راستای اهداف متعالی اسلام باشد؛ اگر ما ۴۰ سال در برابر استکبار ایستادیم و برخلاف سایر کشورها از آمریکا نترسیدیم به‌خاطر عشق به اهل بیت(ع) و عزت مسلمانان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به تجهیزات محدود و اندک رزمندگان در زمان مقابله با بعثی‌ها، یادآور شد: در ابتدای جنگ مردم با سلاح شکاری و اسلحه‌های مبتدی از میهن‌شان دفاع می‌کردند و اکثر سلاح‌هایمان غنیمتی بود.

وی افزود: حال می‌بینیم رژیم آل سعود در حال خریداری تسلیحات گسترده است و این دقیقاً همان سیاستی است که بعثی‌ها در آن مقطع داشتند؛ ما به عربستان هشدار می‌دهیم کاری نکنند که سلاح‌هایشان به غنیمت برود.

این مسئول با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از رژیم بعث در زمان حمله به ایران، گفت: کل جهان استکبار از عراق حمایت می‌کرد و شاهد واگذاری پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و جنگنده‌ها به عراق بودیم؛ اگر در معادلات جنگ صرفاً تجهیزات کارساز است بایستی همان روزهای ابتدایی عراق پیروز می‌شد.

عباسقلی‌زاده در پایان سخنان خود عاشورا را برای مسلمانان اسوه خواند و از جوانان خواست ضمن حفظ انسجام ملی، خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا را مرور و از سختی‌هایی که برای حفظ این انقلاب متحمل شده‌ایم، آگاه شوند.

انتهای پیام/