آل‌هاشم، روحانیِ کاسیب‌‌پرست و مدافع حقوقِ آذربایجانی‌ها/ نگاهی به عملکرد امام تمام روزهای تبریز
آل‌هاشم، روحانیِ کاسیب‌‌پرست و مدافع حقوقِ آذربایجانی‌ها/ نگاهی به عملکرد امام تمام روزهای تبریز
می‌گفتند روزهای اول است و بعد از مدتی از نفس می‌افتد، اما او همچنان به وقت صبح با هدف خدمت از خواب بر می‌خیزد و تا بامداد برای گره‌گشایی از مشکلات استان و مردم تلاش می‌کند.

سیاسی شمس: دوازدهم خرداد سال ۹۶ در چنین روزی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با استقبال پرشور مردم به تبریز پا نهاد و حال بعد از گذشت دو سال شاهد مودت شهروندان با نماینده ولی فقیه در استان و تغییر نگاه‌ها به این جایگاه والا هستیم.

امام جمعه‌ی تبریز در همان روزهای ابتدایی آغاز فعالیت خود در استان با اقدامات مردم‌پسند که از روحیه‌‌ی ذاتی‌اش نشأت می‌گرفت، توجه‌ اصحاب رسانه را به‌خود جلب کرد و با گذشت زمان بر غافلگیری‌ همگان افزود. چنانچه از تماس‌ها و احوال‌پرسی‌های او با اهالی فرهنگ و هنر بگذریم، آنچه آل‌هاشم را در دلِ همگان جای داد برداشتن نرده‌هایی بود که بین مسئولین و صاحبان اصلی انقلاب فاصله می‌انداخت.

از آن زمان تاکنون امام جمعه‌ی تبریز بر همان مسلک مردم دوستی‌اش پایبند مانده و به قول خود به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعمال تغییر در وضعیت آن مقطع عمل کرده است. دیدارهای مردمی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنان پابرجاست و سید شریف در طول هفته دردهای مردم را می‌شنود و برای گره‌گشایی از مشکلات زندگی‌شان از نامه‌نگاری و تماس با سایر مسئولین دریغ نمی‌کند.

امام جمعه‌ی تبریز بازهم با نسل جوان انقلاب سلفی می‌گیرد، گاهی همراه مردم سوار مترو و اتوبوس می‌شود و در بزنگاه‌ها مطالبات اجتماعی مردم من‌جمله حق‌خواهی هواداران تراکتور، احیاء دریاچه ارومیه، جلوگیری از تاراج درختان، هشدار به کارخانجات آلاینده را در تریبون نماز جمعه مطرح می‌کند.

پایگاه خبری شمس به‌مناسبت دومین سالروز حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در آذربایجان‌شرقی قصدِ گفت‌وگو با تنی چند از مسئولین و اهالی فرهنگ و رسانه را داشت اما از آنجا که عملکرد نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گویاست، بهترین معیار برای قضاوت ایشان مردمانی هستند که بی‌هیچ واسطه‌ای با امام جمعه‌ی تمام روزهای هفته‌شان به گفت‌وگو نشسته‌اند و یا حداقل از کرامات او شنیده‌اند.

در حال حاضر حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در زمره‌ی مسئولین محبوب در میان مردم است و همچنان لقب «کاسیب‌پرست» را حفظ کرده است. این عنوانی می‌باشد که یک شهروند در محله‌ی حاشیه‌نشین ملازینال تبریز به امام جمعه‌ی شهرش داد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده