آغاز زودهنگام خاموشی‌های اجباری در تبریز/ آیا طرح مدیریت مصرف برق بی‌سر و صدا اجرا می‌شود؟
آغاز زودهنگام خاموشی‌های اجباری در تبریز/ آیا طرح مدیریت مصرف برق بی‌سر و صدا اجرا می‌شود؟
گویا قرار است تبریز در قطع برق شهروندان و اجرای طرح مدیریت مصرف برق نیز اولین باشد.

اجتماعی شمس: خاموشی‌های سال گذشته را شهروندان تبریز خوب به یاد دارند. نه‌تنها در ساعاتی از روز برق کاربران مسکونی بدون اطلاع قبلی می‌پرید بلکه اصناف بازار تبریز نیز از نعمت روشنایی محروم می‌ماندند و کاسبی‌شان مختل می‌شد.

با افزایش اعتراضات مردمی مسئولان امر قطع برق مناطق مختلف شهر را منوط به اعلام قبلی کردند اما با این حال شرکت توزیع برق تبریز گاهاً به این برنامه نیز پایبند نمی‌ماند و مناطقی از شهر به خاموشی می‌رفت که در اطلاعیه‌های رسمی اشاره‌ای به آن نشده بود.

باتوجه به فرا رسیدن فصل تابستان و نگرانی شهروندان از تکرار سناریوی سال گذشته، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در آخرین مصاحبه‌اش از سهم ۱۱۰ مگاواتی مرکز استان در مدیریت مصرف برق خبر داده و برقراری بلامنازع جریان برق در فصل گرما را، منوط به صرفه‌جویی شهروندان کرده است.

عادل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرده است: «طرح مدیریت مصرف برق از بیستم خرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد و برنامه‌ای تدوین شده تا در صورت لزوم با اطلاع‌رسانی قبلی برق برخی مناطق شهر در ساعات اوج مصرف قطع شود»

همانطور که از گفته‌های این مقام مسئول پیداست هنوز چند روزی به اجرای طرح مدیریت مصرف برق در تبریز و خاموشی‌های اجباری در صورت نیاز باقی است اما پیام‌های ارسالی شهروندان ولیعصر و شهرک یاغچیان به تحریریه‌ی پایگاه خبری تحلیلی شمس حکایت از آغاز زودهنگام قطع برق منازل مسکونی بدون اعلام قبلی دارد.

گفت‌وگوی خبرنگار شمس با شهروندان نشان می‌دهد ساکنان منطقه ولیعصر تبریز روز جمعه ساعاتی برق نداشته‌اند و امروز نیز از ساعت ۴ بعد از ظهر اهالی یاغچیان شاهد قطع لوازم برقی و خانگی‌شان بوده‌اند.

هرچند علت این قطعی‌ها به صورت رسمی از سوی شرکت توزیع برق تبریز اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد طرح مدیریت مصرف برق زودتر از موعد در تبریز به اجرا در می‌آید و متولیان امر بی‌سر و صدا دست‌شان را روی دکمه توقف قرار داده‌اند.

چنانچه احتمالات رنگ واقعیت به خود گیرد و مسئولان از اکنون مجبور به اجرای برنامه‌ی مدون خود باشند، بایستی منتظر تابستانی بدون کولر در منازل تبریز ماند و به‌مانند سال گذشته از قطعی‌های غافلگیرکننده عصبانی شد!

انتهای پیام/