آغاز توزیع گوشت‌های بسته‌بندی شده در تبریز/ قیمت گوشت قرمز با افزایش تولید کاهش می‌یابد
آغاز توزیع گوشت‌های بسته‌بندی شده در تبریز/ قیمت گوشت قرمز با افزایش تولید کاهش می‌یابد
قدرتی گفت: از امروز توزیع گوشت قرمز بسته‌بندی شده در بسته‌های مختلف در این کلانشهر آغاز می‌شود.

به گزارش شمس، «کریم قدرتی» امروز در حاشیه مراسم بسته بندی گوشت‌های استحصلالی اظهار داشت: تعداد ذبح گوسفند و گوساله در تبریز از ۹ هزار راس به ۱۱هزار راس افزایش یافته است.

وی افزود: با تدارک اقداماتی در زمینه حمل دام و تسریع در ذبح، توزیع گوشت گرم و ارزان که تماما شناسنامه دار است در تبریز و توابع انجام یافته و همین امر باعث کنترل افزایش قیمت نسبت به قبل شده است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با قدردانی از همکاری تمام نهادهای مرتبط با کشتارگاه صنعتی تبریز در کنترل بهداشتی گوشت در منطقه، خاطرنشان ساخت: با همکاری تنگاتنگی که با مدیریت دامپزشکی استان داریم از کشتار غیرمجاز در برخی از مناطق حومه شهر جلوگیری می‌شود و این حساسیت را ادامه خواهیم داد تا شهروندان عزیز از مصرف گوشت غیربهداشتی و آلوده ایمن باشند.

وی اکثر مناطق ذبح غیرمجاز دام و گوسفند را برخی از روستاهای اطراف شهر تبریز عنوان کرد و افزود: ماموران دامپزشکی استان با همکاری شهرداری تبریز و نیروی انتظامی همه روزه این مناطق را رصد می کنند تا گوشت ناسالم و آلوده در اختیار مردم قرار داده نشود.

قدرتی با اشاره به تصمیم جلسه کارگروه سلامت و مواد غذایی استان گفت: در جلسه سلامت غذایی مصوب شد تا میدان دام برای کشتار دام زنده در کنار کشتارگاه صنعتی ایجاد شود تا پیمانکاران تهیه دام و توزیع گوشت در تبریز و حومه به راحتی کارشان را انجام دهند.

او یادآور شد: همچنین در این جلسه مصوب شد میدان دیگری جهت خرید و فروش دام زنده در محل مناسب در اطراف شهر تبریز تعیین شود تا دام ها از این محل خریداری گردد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۳۰ تن گوشت گاوی و گوسفندی در کشتارگاه ذبح و مقداری از آن برای مصرف اهالی شهرهای حوزه نفوذ مرکز استان حمل و توزیع می شود.

وی در پایان بیان داشت: بسته بندی گوشت جهت استفاده خانوارها در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی و ۲ کیلویی و همچنین برای مصارف رستوران ها و اماکن خدمات غذایی در بسته های بزرگ تر توزیع می شود.

انتهای پیام/