آغاز تبلیغات کاندیداها از ۲۴ بهمن ماه/۱۴ نفر از نمایندگان فعلی استان ثبت نام کرده اند
آغاز تبلیغات کاندیداها از ۲۴ بهمن ماه/۱۴ نفر از نمایندگان فعلی استان ثبت نام کرده اند
رئیس ستاد انتخابات استان گفت:بعد از طی روند تایید صلاحیت ها و رسیدگی به اعتراض ها، از ۲۴ بهمن ماه تبلیغات شروع می شود و در ۲ اسفند رای گیری ها انجام می شود.

به گزارش شمس، علیار راستگو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آمار اولیه داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی گفت: ۷۹۴ نفر در استان ثبت نام کرده اند که ۸۳ نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو با ۳۳۶ نفر است، افزود: بیشترین ثبت نام بعد از تبریز به ترتیب در مراغه ۵۸ نفر، میانه ۴۹ نفر ، اهر و هریس ۴۷ نفر بوده و بناب نیز با ۱۴ نفر کمترین داوطلب را دارد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین گروه سنی ثبت نام کنندگان ۳۶ تا ۴۰ سال و کمترین گروه سنی ثبت نام کنندگان ۷۱ تا ۷۵ سال با ۲ نفر داوطلب است و وضعیت ثبت‌نام ۳ نفر از تبریز و ۱ نفر از مراغه نهایی نشده است.

راستگو اظهار داشت: ۴۶ حوزه انتخابیه برای انتخابات وجود دارد هیات نظارت و اجرایی تشکیل شده است و بعد از طی روند تایید صلاحیت ها و رسیدگی به اعتراض ها، از ۲۴ بهمن ماه تبلیغات شروع می شود و در ۲ اسفند رای گیری ها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای انتخابات باید قانونمند و مشارکت مردم گسترده باشد، گفت:نسبت به دوره گذشته افزایش قابل توجهی در ثبت نام کاندیداها داریم و ۲۷ درصد افزایش ثبت نامی داریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در تشریح آمار داوطلبان بر اساس گروه شغلی گفت: در بین داوطلبان استان کارمند۳۰۴ نفر، فرهنگی ۶۱ نفر، پزشک ۱۸ نفر، بازنشسته ۷۲ نفر، استاد دانشگاه ۶۵ نفر و روحانی ۱۲ نفر حضور دارند.

وی با بیان اینکه با تبلیغات زود هنگام پیگیری می شود، افزود: ستادی برای امنیت انتخابات پیش بینی شده است که بر عهده معاونت سیاسی استانداری باشد که در آن تمامی فعالیت های غیر مجاز را رصد می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی کشور باید بی طرف باشد اعضای هیئت های اجرایی حتی نمی تواند اعلام نظر کند، هم مجازات هم جریمه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم نزدیک ۳ هزار شعبه رای داشته باشیم، گفت: از بین ۱۹ نماینده فعلی استان آذربایجان شرقی ۱۴ نفر ثبت نام کرده است.