آسیب صنعت گردشگری از کرونا جبران می‌شود
آسیب صنعت گردشگری از کرونا جبران می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: جبران آسیب‌های صنعت گردشگری استان ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی های مختلف در دست اقدام است.

به گزارش شمس، علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات ستاد ملی کرونا درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات برای تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده در شرایط کرونایی، بر لزوم اجرای کامل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای حمایت از کسب ‌و کارهای حوزه گردشگری و صنایع ‌دستی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای دریافت متوازن تسهیلات کرونایی تأسیسات گردشگری در حال انجام است، افزود: بیمه، مالیات و تسهیلات از جمله مسائل مهمی که روند فعالیت فعالان حوزه گردشگری استان را در شرایط کرونایی تحت تأثیر قرار داده است که در این راستا با مدیریت استانی و طی جلسات مشترک که با مدیران کل دستگاه‌های مرتبط برگزار شده، اقدامات لازم در حال انجام است.

جهانگیری با بیان اینکه در راستای تسهیل فعالیت تأسیسات گردشگری تمامی دستگاه‌ها باید حداکثر همکاری را داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به فعالیت حداقلی تأسیسات و واحدهای گردشگری در دوران کرونایی و همراه بودن با چالش‌های مختلف هزینه‌های جاری لازم است تا دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌های مذکور برای تسهیل روند فعالیت تأسیسات گردشگری و اجرای کامل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی از مباحث مرتبط با فعالان حوزه گردشگری نیازمند اقدامات جدی و همت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرای است، گفت: به دنبال شرایط بحرانی کنونی آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و سایر تأسیسات گردشگری و همچنین هنرمندان صنایع ‌دستی با خسارات مالی بیشتری مواجه هستند.

احمد حمزه زاده اظهار داشت: تمامی تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و فروش و صادرات صنایع ‌دستی هم اکنون متوقف‌ شده که در این راستا لازم است علاوه بر اعطای تسهیلات، همکاری همه‌ جانبه دستگاه‌ها برای تسهیل فعالیت و جبران خسارات بیشتر شود.

وی از تدوین برنامه‌های پساکرونایی مشترک با تشکل‌های حرفه‌ای با حمایت استانداری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: حمایت و برنامه‌ریزی در راستای تقویت مجدد گردشگری استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مشترک استانی است که همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین تشکل‌های حرفه‌ای را می‌طلبد.

حمزه زاده گفت: در این راستا برنامه‌های پساکرونایی، گسترش فعالیت‌های مجازی و اعمال تخفیفات برای جذب گردشگران جهت سفر به استان اجرا خواهد شد.

  • منبع خبر : ایرنا