آسیب به اقتصاد ایران با بی‌توجهی دولت به روابط تجاری/ خام‌فروشی باید متوقف شود
آسیب به اقتصاد ایران با بی‌توجهی دولت به روابط تجاری/ خام‌فروشی باید متوقف شود
نمایند مردم تبریز در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهیم باید از خام فروشی‌های بی حد و حصر پیشگیری شود.

به گزارش شمس، «احمد علیرضابیگی» در گفت‌وگو با خبرنگاران به چگونگی قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت اشاره کرد و  اظهار داشت: زمانی می‌شود وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به یک فرصت ارزشمند تبدیل کرد که ما از خام فروشی دست برداریم و صنایع پایین دست نفت را در کشور فعال کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم تاکید کرد: اینطور نیست که ما به سهولت بگوییم اقتصاد خودمان را از وابستگی به نفت کاهش دهیم؛ چرا که اگر بخواهیم این کار صورت بگیرد باید بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور همچون معادن، دریا، جنگل و …  که از مزیت‌های بسیار بالایی برخورداربوده و می‌توانند نقطه اتکا اقتصاد کشور قرار بگیرند را فعال کرد.

بیگی به گسترس روابط  تجاری با کشورهای همسایه که می‌تواند در کاستن وابستگی اقتصاد کشور به نفت نقش بسزایی داشته باشد، اشاره کرد و توضیح داد: با آزادسازی ظرفیت‌های موجود کشور در راستای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه که جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ میلیون را شامل می‌شود، قطعا این مسئله می‌تواند نقش بسزایی بر پویا کردن اقتصاد کشورمان  داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: متاسفانه در این سال‌های اخیر دولتمردان به روابط تجاری با کشورهای همسایه اهمیتی ندادند و آن را دست کم گرفتند که اگر این کار صورت نمی‌گرفت در حال حاضر وضعیت اقتصادی ما حال بسیار بهتری داشت.

انتهای پیام/