آراز آراز بهانه‌ای برای کسب رأی ملی‌گرایان/ تلاش ظریف برای کاندیداتوری ۱۴۰۰است
آراز آراز بهانه‌ای برای کسب رأی ملی‌گرایان/ تلاش ظریف برای کاندیداتوری ۱۴۰۰است
احمد علیرضا بیگی در انتقاد از موضع گیری وزیر امور خارجه کشورمان در قبال شعر سروده شده از جانب اردوغان در روز پیروزی قره‌باغ در باکو، خاطرنشان کرد: آقای وزیر آدرس اشتباه ندهند این توئیت بیشتر هدف تبلیغاتی نامزدی اقای ظریف را دنبال می کند تا ایران دوستی اقای وزیر.

به گزارش شمس، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اهداف وزیر خارجه کشورمان در بزرگنمایی شعر سروده شده از جانب رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: پیوندهای مردم دو سوی ارس با یکدیگر آنقدر عمیق است که تصنیف محزون آراز در رثای این جدائی سروده شده است. این شعر چنان از سر حسرت و درد می باشد که گوئی مادری را به جبر و ظلم از فرزندش جدا کرده اند و وجه تسمیه پل حسرت میان دوسوی ارس برای همین بوده است.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: مقصود اردوغان توسعه حوزه نفوذ ترکیه در منطقه قفقاز جنوبی است ولی این هدف با این تصنیف بر آورده نمی‌شود. این تصنیف از جدائی یک ملت حکایت می کند و بازگشت فرزند جداشده به خانه‌اش را آرزو می کند.

بیگی افزود: مشاوران اردوغان از این جهت مشورت غلطی به وی داده‌اند. اما اینکه رئیس دیپلماسی از این تصنیف بر آشفته شده است با هدف کتمان ناکارآمدی دیپلماسی خارجی کشور که سبب در غلطیدن کشورهای پیرامون جمهوری اسلامی ایران به آغوش صهیونیزم و ترکیه شده است، صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب قره باغ را سرزمین اسلام می نامند و خواستار بازگردانیدن اراضی اشغالی به جمهوری آذربایجان می‌شوند ولی دستگاه دیپلماسی بی‌طرفی فعال را وجهه همت خود قرار می‌دهد

نمایده تبریز در پایان اظهاراتش مطرح کرد: مردم آن سوی ارس با این همه مشترکات، جمهوری اسلامی ایران را در این مناقشه در کنار خود نمی‌بینند و در این خلاء، اردوغان میدانداری می‌کند. پس بهتر است آقای وزیر آدرس اشتباه ندهند این توئیت بیشتر هدف تبلیغاتی نامزدی اقای ظریف را دنبال می کند تا ایران دوستی اقای وزیر.