آذربایجان شرقی کودک خیابانی ندارد/ نقش مربیان در تربیت نسل آینده
آذربایجان شرقی کودک خیابانی ندارد/ نقش مربیان در تربیت نسل آینده
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی جز استان ‌های تراز اول کشور است که «کودکان خیابانی» به معنایی مصطلح ندارد.

به گزارش شمس، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، امروز در آیین بزرگداشت هفته ملی کودک که با حضور محمد محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محسن ارشدزاده مدیر کل بهزیستی استان، خانواده شهید مدافع حرم شهید فرهنگی والا و خانواده شهید محرم شهبازیان، مربیان، کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برگزار شد، گفت: کارکنان و پرسنل کانون پرورش فکری انسان ‌هایی خدوم هستند که کودکان نسل آینده را ضمن پرورش دادن، به سوی تعالی سوق می‌دهند.

علی بدرشکوهی با بیان اینکه کودکان هدیه بی‌ همتای خدا به جامعه هستند، ادامه داد: منشا تمدن بشر و موجودیت و استمرار آن به واسطه نسل انسان خصوصاً کودکانی است که در جامعه ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: اگر نیک بنگریم خواهیم دید که کودکان بزرگترین نعمت خدا در راستای استمرار تمدن محسوب می‌شوند چرا که آنها نشاط و سعادت جامعه را استمرار می‌بخشند و هیچ جایگزینی برای این قشر متصور نیست.

بدرشکوهی خاطرنشان کرد: بر همین اساس چگونگی مواجهه با این نسل بسیار مهم است و با توجه به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه انسانی می‌باشند، بیشترین آسیب‌های اجتماعی متوجه این قشر از جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین و بزرگترین چالش مسئولین امر و متولیان حوزه امور اجتماعی، مسئله آسیب‌پذیری کودکان در مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: برحسب آمار ارائه شده بالغ بر ۲۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل اینکه از لحاظ عاطفی و تربیتی تحت تعلیم قرار نگرفته‌اند، مسیر رشد و تعالی را به خوبی نتوانسته‌اند طی کنند که در این بین، کودکان جهان سومی بیشترین آسیب را دیده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: جامعه ما خوشبختانه از آموزه‌های دینی و اعتقادی که نقش مهم و تاثیرگذار در امر تربیت صحیح دارد، برخوردار است.

بدرشکوهی تصریح کرد: مربیان کانون باید به الزامات جامعه مدرن و امروزی واقف باشند و کودکان را علاوه بر عالم و بصیر بودن باید جسور و نقاد تربیت کنند.

وی با اشاره به نقش مهم مربیان در تربیت نسل آینده کشور گفت: مربیان کانون پرورش فکری باید فضای نقد و مطالبه‌گری را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در پایان به اقدامات انجام یافته در حوزه امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا هم در مورد «کودکان خیابانی» یا «کودکان کار» فعالیت‌های انجام شده تا حدی که استان آذربایجان شرقی جز استان‌های تراز اول کشور می‌باشد که «کودکان خیابانی» به معنایی مصطلح ندارد.